Новини 2021

Денис Ліфінцев: Ефективне фінансове управління потребує сценарного аналізу

Кожен з нас щодня займається фінансовим плануванням, проте в сільському господарстві це робити складніше через ряд факторів, які не завжди залежать від підприємця. Мова йде про погодні умови, ціни на продовольство на світових біржах тощо. Як оцінити поточний фінансовий стан, поставити фінансові цілі, визначити стратегію розвитку підприємства з’ясовували Денис Ліфінцев та слухачки Програми TalentA, ініційованої компанією Corteva Agriscience для жінок-фермерок із сільської місцевості. Своїм досвідом бюджетування та управління грошовими потоками також поділився Андрей Мелеш — співвласник ФГ «Коник».

«Якщо ви стали учасницями Програми TalentA, я переконаний, що ви вже давно займаєтеся фінансовим плануванням. Кожна з вас робить круту справу: ви годуєте нас і рухаєте економіку вперед», - зазначив Денис Ліфінцев.

За його словами, для розвитку власної справи в край важливо планувати бюджет. Бюджетування – це гнучкий інструмент, який треба моніторити регулярно, а не раз на рік його скласти, а наприкінці року - перевірити виконання. Важливо планувати й прогнозувати динаміку доходів і витрат, проводити аудит, аналізувати основні фінансові показники: рентабельність, ліквідність, платоспроможність.

«Для ефективного фінансового управління необхідно робити сценарний аналіз на півроку-рік: оптимістичний, реалістичний, песимістичний. Реалістичний сценарій – це прогноз виручки на основі трендів з урахуванням виручки минулих років, внутрішніх та зовнішніх чинників. Оптимістичний – це реалістичний прогноз виручки плюс 10-15%, песимістичний - мінус 10-15%», - пояснив експерт.

Андрей Мелеш поділився власними секретами успіху яблук та соків ТМ «Коник». На його думку, завжди треба розуміти власну точку беззбитковості й не продавати продукцію нижче собівартості, бо це не лише призводить до збитків, а й обвалює ринок.

Він порадив підприємницям завжди працювати над створенням подушки безпеки для власного бізнесу, диверсифікувати канали збуту і працювати над створенням доданої вартості для продуктів і послуг
Made on
Tilda