Новини 2021

Галина Перепилиця: Експорт — це гра в довгу і серйозний виклик

Експорт – це виклик конкуренції з потужними гравцями. Експортом, зазвичай, займаються великі компанії, проте все більше малих і середніх агровиробників відкривають для себе можливості постачання за кордон. З чого починати і якими мають бути кроки до полиць супермаркетів в інших країнах розповідала слухачкам Програми TalentA Галина Перепилиця на лекції "Нові ринки збуту - як розпочати експорт та сертифікацію продукції».

Учасниць найбільше цікавили наступні питання:
  • як визначити потенціал ринку?
  • яку модель виходу на зовнішній ринок обрати?
  • де знаходити інформацію про мита та можливі бар’єри?

«Коли компанія хоче почати експортувати, спочатку вона має задати собі питання: чому? Експорт – це виклик конкуренції з потужними гравцями. Треба бути готовим його прийняти й тричі подумати про невикористані можливості на внутрішньому ринку. Інакше, сфокусувавшись на експорті, можна втратити внутрішній ринок», - радить експертка.

За її словами, малим компаніям часто не вистачає навіть не фінансових, а кадрових ресурсів для реалізації своєї продукції за кордоном. Йдеться, зокрема, про менеджерів з реалізації, які вільно володіють іноземною мовою, добре знають закордонний ринок, розуміють, як він функціонує. Бракує й маркетингової інформації та розуміння ніби дрібних, але важливих деталей: яке пакування та фасування цікаві тамтешньому споживачеві, якими є культурні й ментальні аспекти, митні обмеження тощо.

«Для малих фермерських господарств має бути сильний експортний ментор. Адже експорт передбачає не лише переміщення товарів за кордон - це комунікація з партнерами, переговорний процес, робота з митницею, лабораторіями. Зазвичай не всі фермери можуть одночасно забезпечувати виробництво якісної продукції та експорт. Саме тому в Європі фермери об’єднуються в кооперативи, які дозволяють зібрати єдину партію товару, спільно пройти сертифікацію, вирішувати питання оцінки якості, працювати з торговою мережею», - зазначила Галина Перепилиця.

Під час лекції учасниці обговорили й питання вибору ринку для продажів - експертка радить обирати за географією (країни, розташовані поруч, мають схожу культуру ведення бізнесу і транспортні затрати є невисокими) або за типом споживача і йти туди, де є попит. Далі варто визначити модель виходу (прямі чи непрямі продажі) та зробити маркетингове дослідження на ринку.

Галина продемонструвала слухачкам роботу з інструментом trademap, який дозволяє проаналізувати попит на різні продукти в різних регіонах, дає можливість пошуку партнерів та дізнаватися про бар’єри щодо виходу на ринок, зрештою, оцінити власні експортні можливості та перспективи.

Насправді ж, експорт – це гра в довгу. Якщо внутрішнього ринку вам замало і ви маєте бажання, час і ресурси, то обов’язково варто спробувати.
Made on
Tilda