Новини 2021

Ольга Насонова: Для ефективної співпраці у сфері HoReCa учасницям Програми TalentA раджу постійно покращувати якість продукції та думати про логістику

Що важливо знати про вимоги до фермерської продукції з боку рестораторів?

З боку рестораторів до фермерської продукції є дві основні вимоги. Перша – наявність сертифікату якості продукції, наприклад HACCP чи ISO. Друга – чітка логістика постачання продукції. Ресторатори хочуть працювати з надійним постачальниками і їм важливо, щоб продукція доправлялася до ресторану вчасно і належної якості. Це може бути або власна доставка від фермера, або доставка через дистриб'ютора (наприклад, через ТОВ «Вова-Хорека»). Ресторатори завжди хочуть спростити всі логістичні питання, щоб не мати перебоїв у постачанні продукції. А малим виробникам складно забезпечити постачання і вчасно, і регулярно, і належної якості. Саме тому багато хто з рестораторів, які починали працювати з фермерами, скаржаться на нестабільність якості та постачання. Разом з тим, робота з рестораторами - це лише один з каналів продажу. Основний - це ритейл, магазини, особливо мережеві, продажі через інтернет (сайт, соціальні мережі). Я б радила учасницям Програми TalentA шукати максимально комфортний для них канал реалізації. Звісно, ресторани приваблюють, бо це можливість для малих виробників показати себе і свою унікальність, проте слід реально оцінювати свої можливості й бути готовими відповідати не лише за якість, а й за логістику.

Якими є можливості та ніші для тих, хто тільки думає про розвиток власної справи?

Можливості для тих, хто хоче бути постачальником ресторану, не дуже великі, тому що будь-яка продукція вже існує на ринку. Ресторани продають їжу, а Україна – аграрна країна. Важко розробити той продукт, якого ще на ринку немає. Звісно, можна працювати з продуктами, які наразі є на ринку або в недостатній кількості, або за надто високими цінами. Але якщо ви вирощуєте часник чи продаєте фасований цукор, то має сенс працювати саме з мережевими рестораторами, тому що це дає великі обороти та більш-менш гарантовані об'єми для реалізації.

Чи можна розвивати ресторанний бізнес в селах? У якому форматі?

Розвивати ресторанний бізнес у селах важко, тому що замало аудиторії, яка постійно буде щось замовляти кожного дня, а не тільки під час бенкетів. Я вважаю, що ресторанний бізнес може виживати та мати успіх у селах за таких умов: якщо це поєднується з ритейлом (магазин-кафе, магазин-ресторан), або у форматі ярмарків-фестивалів.

Що б ви побажали учасницям програми TalentA для ефективної взаємодії з рестораторами? З ким можна починати працювати на старті?

Моя перша порада – з'ясувати, чого не вистачає ринку, що можна запропонувати. Для цього потрібно зробити маркетингові дослідження, можна навіть своїми силами. Друга порада: розробити свій цікавий продукт, який може мати попит як в ритейлі, так і в ресторанному або готельному секторі. Можна зробити тестовий, пілотний продукт, провести дегустації для відділів постачання мереж ритейлу, ресторанів, спробувати продавати його на ярмарках, фестивалях або через інтернет. Для успіху у цій сфері у виробника має бути власний бренд, сайт, сторінки в соціальних мережах. І третя порада – продумайте логістику для постачання ваших товарів.
Made on
Tilda