Новини 2021

Варто розвивати нові зв’язки та партнерства, щоб примножувати власний результат

Чому важливо напрацьовувати партнерські зв'язки для розвитку власної справи?

Зв’язки - це завжди можливості, їх можна перетворювати в ресурси і примножувати результат. Є таке прислів'я: одна ти можеш дійти швидше, а разом - далі. Тож вибудовувати партнерство, чи ні - це вибір стратегії розвитку бізнесу. Якщо ми все ж говоримо про фермерство, це справа не тимчасова, вона надовго, тому партнерство може бути вигодою або мукою... Щоб це було в радість, потрібно чітко розуміти, яка мета партнерства, навіть якщо це в межах родини, розуміти інтереси сторін. І надзвичайно важливі цінності - саме завдяки ним вибудовуються довіра, довготривалі партнерства та успішні бізнес-ініціативи.  

У яких випадках є сенс працювати над створенням кооперативу? На що варто звертати увагу першочергово?

Кооператив як своєрідна форма організації, де ти і власниця, і клієнт, може допомогти подолати бар'єри у доступі до ринків збуту, постачання, нових технологій. Через те, що економічні інтереси багатьох виробників поєднуються в один запит на послугу чи товар, фермеркам відкривається доступ до ринкової інформації, вони можуть об'єднати ресурси та покращити позиції у переговорному процесі з постачальниками і закупівельниками. Кооперативи сприяють освіті і обізнаності, бо так цікавіше та вигідніше проводити навчання щодо сучасних технологій. 
На що звернути увагу? Перше - це реальна потреба. Важливо, аби кооператив надавав ту послугу, якої потребують інші. Хоча це і звучить дуже логічно, але не всі навіть комерційні підприємства справляються із такою загадкою. Кооператив не має за мету накопичити капітал чи максимізувати прибутки, однак він має бути ефективним, а значить окупити витрати на організацією послуги чи заробляти власні кошти і, наприклад, вкладати у переробку продукції. 
І ще раз про цінності. Саме у кооперативі можна протестувати ваше партнерство на спільні цінності - самопоміч, незалежну відповідальність, справедливість та рівність. Це організації, де чесність та відкритість є частиною бізнес-прооцесу. Таке середовище ідеально підходить для партнерства та розвитку можливостей саме жінок у бізнесі. 

Які кооперативи виробників в Україні Ви вважаєте найбільш успішними, і де шукати партнерів учасницям Програми TalentA?

Партнерів першочергово потрібно шукати навколо себе, бо регіональність дозволяє швидше стартувати і поєднати інтереси. Важливо, щоб була довіра, тому варто спробувати інтегруватися у середовища, де вже є якась спільнота і мережа контактів. Це можуть бути асоціації чи організації громадянського суспільства, спілки підприємців. Щодо фермерських мереж, то у кількох регіонах діє Рада жінок-фермерок, яка може дати багато корисних ресурсів та інформації. Також розвиває такі звязки Бізнес Мережа Сільських Жінок, започаткована у 2016 році як неформальна ділова платформа для спілкування жінок-фермерок, де вони можуть обговорювати та вдосконалювати свої практичні знання і навички у бізнес-ініціативах. Зараз вона трансформується у майданчик для ділового партнерства та обміну між різними регіонами та секторами сільського господарства, підтримує розвиток сільських жінок. Із 2016-го до сьогодні відбуваються щорічні Форуми, що збирають більше сотні сільських жінок на кількаденні заходи.
Якщо кооператив вже існує, важливо перевірити чи працюють там принципи кооперації. Я радила би оцінити, принаймні, 2 критерії: чи діє принцип справедливості в економічній взаємодії (внески, оплати, виплати пропорційно до використаних послуг і вкладеного ресурсу) та принцип демократії (можливість голосувати, впливати на ухваленя рішень на рівних, обирати і бути обраною в керівні органи). Також оцініть, чи сприяє кооператив навчанню та розвитку його учасників, бо вчитися необхідно все життя – воно змінюється швидко, тож важливо встигати за його рухом.
Made on
Tilda