Новини 2021

Дмитро Ливч: Керівник чи проєктний менеджер - як бути ефективним?

Будь-які наші починання – це проєкти, які треба навчитися планувати й реалізовувати, нести за них відповідальність. Проєктний менеджмент – це важлива складова великого процесу управління компанією, і вона залежить від стратегічного планування й визначення цілей, операційних планів, роботи над ключовими й допоміжними функціями у будь-який організації, незалежно від її масштабів.

Чи потрібен проєктний менеджер для малого бізнесу, чи може власник бути проєктним менеджером, що таке стратегічне планування, якими є принципи та етапи управління проєктами? Відповіді на ці та інші питання під час лекції надав учасницям Програми TalentA, ініційованої компанією Corteva Agriscience для жінок-фермерок з сільської місцевості, Дмитро Ливч. Він є проєктним менеджером та головою аналітичного відділу EasyBusiness, був долучений до розробки Національної економічної стратегії до 2030 року, консультує уряди та підприємства щодо управління проєктами.

Проєкт – це комплекс спеціально організованих обмежених у часі та бюджетно орієнтованих дій, спрямованих на досягнення конкретної мети. Тому, наголосив Дмитро, кожен підприємець на початку своєї роботи з проєктом має визначити стратегію свого руху. «Стратегія готується на період до 3-5 років, бо середовище наразі швидко міняється. До стратегії варто підготувати чіткий операційний план. У рамках стратегії організації виконується управління проєктами, програмами та програмним портфоліо», - зазначив експерт.

Дмитро поділився основними інструментами для управління часом, якістю, людськими ресурсами під час ведення проєктів.

На його думку, проєктний менеджер - це керівник, який відповідає за якість продуктів на зовнішньому рівні організації. Він описує цілі проєкту, чітко представляє завдання команді проєкту, забезпечує основу майбутніх результатів. Проєктний менеджер потрібен на етапі масштабування бізнесу, адже на відміну від власника, він спрямований на забезпечення виконання завдань, а власник відповідає за стратегічні речі в компанії.

Гостьовим спікером заняття була бджолярка Марія Мосейчук, одна з переможниць торішньої Програми TalentA. За час, що минув від завершення курсу 2020-го, Марія реалізувала і спланувала декілька проєктів, включаючи створення кооперативу і старт копіткої роботи над власним брендом. За її словами, невеликі фермерські господарства, навіть на етапі розвитку, не мають ресурсів на утримання окремого фахівця з проєктного менеджменту, тому фермерам, крім профільної діяльності, доводиться поєднувати функції й керівника, і проєктного менеджера, і маркетолога, і логістика. Звісно, так триває до певного етапу, коли розширення стає просто необхідним – і до цього моменту важливо володіти достатніми знаннями та навичками, аби бути ефективним на всіх ділянках роботи.
Made on
Tilda