TalentA

Марина Саприкіна: TalentA може змінювати країну


Марина Саприкіна, голова правління Центр «Розвиток КСВ», є координаторкою команди менторів програми TalentA, запровадженої Corteva Agriscience. Марина - засновниця і натхненниця ініціатив ДівчатаSTEM і Кар'єрний хаб, членкиня Правління STEM Коаліції в Україні. Має Executive MBA диплом університету Шеффілд, Великобританія, є сертифікованою консультанткою ЮНІДО та членом Робочої групи Національного контактного пункту (ОЕСР, Міністерство економічного розвитку та торгівлі України). Має ступінь з проект-менеджменту. Авторка 15 книг з корпоративної соціальної відповідальності. Останні 5 років Марина працює над розширенням економічних можливостей жінок у галузях STEM в Україні з допомогою Технологічного Пакту та популяризацією STEM серед дівчат через програми наставництва від ТОП-20 надихаючих жінок в STEM. Марина і сама є менторкою. Її хоббі – креативність та мистецтво. В програму TalentA Марина привнесла ідею дизайн-мислення, яке стає основою для підготовки мікропроєктів учасниць, направлених на забезпечення продовольчої безпеки громад.
- Які очікування вашої організації, як освітнього партнера, від участі у Програмі TalentA?
- Я маю неймовірні очікування – познайомитися з крутими жінками-фермерками і спільно з ними допомогти сільським громадам, для яких вони і будуть розробляти проєкти.
- Чому Ви особисто вирішили взяти на себе таку відповідальну місію – замість того, аби обмежитись консультацією щодо програми занять чи пошуку викладачів?
- Серед головних критеріїв проєктів, які втілює або підтримує Центр “Розвиток КСВ”, - це місія проєкту та його потенціал для розвитку країни. Програма TalentA, безперечно, є проєктом, який може змінювати країну на краще, допомагає жінкам робити їхні фермерські підприємства ще крутішими та конкурентоспроможнішими, і, звісно, – робити спроможними і міцнішими сільські громади. Я неймовірно пишаюсь, що Corteva Agriscience запросила нас до партнерства, і ми як Центр «Розвиток КСВ», і я, особисто, – маємо можливість зробити свій внесок в цю Програму.
- Як Ви оцінюєте аудиторію освітнього онлайн-хабу?
- Учасниці проєкту неймовірні. Коли я з ними тільки познайомилась, я була настільки вражена, що подумала: це вони мають мені читати лекції, як розвивати свій бізнес. Тільки уявіть: у 32 роки - фермерське господарство на 400 га, або як розпочати все з нуля після переїзду з Донецька з однією валізою. Досвід цих жінок - унікальний, вони точно можуть бути рольовими моделями для дівчат і розказувати, якими крутими є жінки-фермерки.
- Чи змінилось ваше особисте сприйняття сільського господарства в цілому після знайомства з компанією Corteva та учасницями програми?
- Так, стовідсотково. Кожну нашу зустріч я дізнаюсь щось нове. Сьогодні зачитувалась продовольчою безпекою і харчовою безпекою Дізналась про проблеми та больові точки сільських громад. Точно хочу відвідати всіх наших учасниць і спробувати сири на сироварні – аж самій захотілось щось зробити своїми руками.
- Аудиторія досить складна – і з точки зору підготовленості, і з точки зору зайнятості, та й формат не зовсім звичний для всіх. Як Ви прогнозуєте результат? Який результат Ви вважатимете гідним і як його виміряти?)
- У слухачок Програми TalentA: є головне, з чим складнощі у підготовленості, і зайнятості, і і форматі вже є не такими не важливми – у них є мотивація і бажання вчитись! І це, можливо, ще одна риса, яка мене підкорила в наших учасницях. Незважаючи на вік і відсутність нормального доступу до інтернету, хвороби і негоду – вони готові вчитись. Тому я точно вірю, що програма TalentA допоможе їм розвинути свій бізнес та коло знайомств, і, звісно, – виграти грант. Головне у будь-якому проєкті – це вплив. В Програмі він точно є. Програма змінює уявлення самих жінок-фермерок і у нас – аудиторії – уявлення про них. І це неймовірна синергія дасть гарні результати.
- Чи плануєте Ви використовувати якісь особливі прийоми та методики у роботі з аудиторією програми?
- Ми створили менторську групу і зробили спринт чек-пойнтів - саме для того, щоб допомагати фермеркам йти до своєї мрії. У менторів/ок буде 5 зустрічей із учасницями, а також можливість індивідуальної роботи, тому це точно про підтримку та допомогу. А в основу розробки проєктів ми заклали метод дизайн-мислення.
- Дизайн мислення – розкажіть про це детальніше і стосовно агросфери, зокрема. Якщо можна, наведіть приклад з практики застосування цього підходу.
- Дизайн-мислення – це розробка рішень як відповідь на проблемні питання людей. Але цей метод відрізняється тим, що він - про людей. Тобто сам проєкт розпочинається не з того, що “стоп, у мене є ідея – давай зробимо ось це”, а з того, що “давай зануримось у світ людини, для кого ми це робимо, і дізнаємось – чи справді їй це потрібно”.
Один з хрестоматійних кейсів з дизайн мислення та продовольчої безпеки пов’язаний із проєктом, який має назву Good kitchen (Добра кухня) в місті Hоlstebro, Данія. В місті була проблема – люди елегантного віку погано харчувались. 60% пенсіонерів, яким допомагало їжею місто, погано харчувались, а 20% - дуже погано. Тому вирішили розробити нове меню. Але запрошена данська фірма з дизайн-мислення зробила по-іншому. Використовуючи інструменти дизайн-мислення, вони побачили й інші проблеми. Кухарі - люди, які готували їжу для стареньких, відчували себе під постійним стресом: робота - не престижна, ЗМІ пишуть про те, що вони не вміють готувати, а їжа не дуже добра, сами вони не охайні. А старенькі, ті, хто отримував їжу, також були дуже пригнічені, через певні умов допомоги та самотність. Рішення: створено нову муніципальну службу доставки «Добра кухня», де кухарі почувалися майстер-шефами, мали відповідний одяг, можливість експериментувати з меню, а саме меню – було як в ресторані, на замовлення. На стінах кухні розмістили великі фотографії стареньких та того, як вони обирають їжу, і це також допомогло кухарям бачити і «відчувати» своїх клієнтів. Як результат, за перший тиждень «Добра кухня» отримала збільшення замовлень на 500 відсотків. А за три місяці число клієнтів збільшилось з 650 до 700. А ще кухарі полюбили свою роботу.
- Чому бізнесу важливо залишатися соціально відповідальним навіть у часи кризи? Як змінились пріоритети компаній ?
- Ми щойно провели дослідження, і 53 % компаній змінили свої пріоритети у напрямку соціальної відповідальности, вони почали допомагати медичним закладам та лікарям. Такий виклик часу. Важливо відзначити, що кількість відповідального бізнесу виросла, бо бізнес все краще усвідомлює: “ми всі в одному човні”.
- Що побажаєте учасницям Програми?
- Сил на інтенсивну програму, натхнення і, коли виникне бажання кинути через перенавантаження фермерськими справами, вміти сказати своїй зоні комфорту відпочити, а самій – продовжувати заняття та розробку свого проєкту. Переможці – не ті хто виграють, а ті, хто незважаючи на будь які ситуації, продовжують йти далі. Бажаю зберегти мотивацію рухатись вперед – тільки там, поза зоною комфорту, відбуваються неймовірні речі.
Made on
Tilda